au.\*:("GANDELMAN, C")
Results 1 to 20 of 20
Selection :
LES TECHNIQUES DE LA PROVOCATION CHEZ QUELQUES NOUVELLISTES ET ROMANCIERS DE L'ENTRE-DEUX-GUERRES (KAFKA, JOYCE, PERET, DOS PASSOS, DOBLIN, CELINE, H. MILLER)GANDELMAN C.1972Book
La Pietà de Naphta dans La montagna magique de Thomas MannGANDELMAN C.Etudes Germaniques. 1977, Vol 32, Num 2, pp 180-190Article
ABSTRACTION ET EMPATHIE. PRESENCE D'UN THEME ESTHETIQUE DANS L'OEUVRE DE THOMAS MANNGANDELMAN C.ETUDES GERMANIQUES. 1975, Vol 30, Num 2, pp 179-192Article
L'expressionnisme et le motif de l'écorché vifGANDELMAN C.Revue de l'Université de Bruxelles. 1976, Num 3-4, pp 395-416, issn 0378-4606Article
THE METASTABILITY OF SIGNS/METASTABILITY AS A SIGNGANDELMAN C.1979; SEMIOTICA; NLD; DA. 1979; VOL. 28; NO 1-2; PP. 83-105; BIBL. 3 P.Article
La dialectique ordre/désordre comme sujet de l'oeuvre d'art visuelle et verbaleGANDELMAN, C.Semiosis. Zeitschrift für Semiotik und Ihre Anwendungen Stuttgart. 1983, Num 4, pp 31-47Article
Max Beckmann's triptychs and the simultaneous stages of the 20sGANDELMAN, C.Art History London. 1978, Vol 1, Num 4, pp 472-483Article
The Poem as Map. John Donne and the anthropomorphic landscape traditionGANDELMAN, C.Arcadia. Zeitschrift für Vergleichende Literaturwissenschaft Bonn. 1984, Vol 19, Num 3, pp 244-251Article
Poésie et iconographie. Le tympan futuriste du poème Zone d'ApollinaireGANDELMAN, C.Arcadia. Zeitschrift für Vergleichende Literaturwissenschaft Bonn. 1983, Vol 18, Num 3, pp 293-299Article
Remettre sur ses pieds hégéliens l'esthétique de la réceptionGANDELMAN, C.Sigma Montpellier. 1983, Num 7, pp 81-93Article
Proust as a cubistGANDELMAN, C.Art History London. 1979, Vol 2, Num 3, pp 354-363Article
Le texte littéraire comme carte anthropomorphe d'Opicinus de Canistris à Finnegans Wake in Le lieu, la scèneGANDELMAN, C.Littérature Paris. 1984, Num 53, pp 3-17Article
L'abstrait en peinture et en littérature: dé-iconisation et dé-sémantisationGANDELMAN, C.Neohelicon. Acta Comparationis Litterarum Universarum Budapest. 1980, Vol 8, Num 1, pp 203-212Article
Proust's Draft Copy-Books: Sketches of his DreamsGANDELMAN, C.American Imago New York, N.Y. 1977, Vol 34, Num 4, pp 297-312Article
The Doktor Faustus of Thomas Mann as a Drama of IconicityGANDELMAN, C.Semiotica. 1984, Vol 49, Num 1-2, pp 27-47, issn 0037-1998Article
Philosophy as a Sign-Producing Activity: The Metastable Gestalt of IntentionalityGANDELMAN, C.Semiotica La Haye. 1982, Vol 39, Num 1-2, pp 45-54Article
Corps-texte/texte-corps: des rites juifs comme rites textuels = Text as Body, Body as Text : Judaism as Textual RitualDOLEVE-GANDELMAN, T; GANDELMAN, C.Homme (Paris. 1961). 1994, Vol 129, pp 93-108, issn 0439-4216Article
Iconizing the text/textualizing the body: judaism as a graphocentric religionFARBER, A; GANDELMAN, C.The American journal of semiotics. 1993, Vol 10, Num 1-2, pp 11-33, issn 0277-7126Article
Philosophy as a Sign-Producing Activity : The Metastable Gestalt of IntentionalityGANDELMAN, C.Husserl Research-Drawing Upon the Full Extent of His Development. Book 1. Phenomenology in the World Fifty Years after the Death of Edmund Husserl. Analecta Husserliana. 1991, Vol 34, pp 287-297Book Chapter